This is me!

2013-05-10 @ 00:33:59
Frågorna har varit många. Spekulationerna desto fler. Nu är det dock dags, att efter många om och men, slita bort hemlighetsmanteln och avslöja mannen bakom denna blogg. 
 
Mitt namn är Joakim Forsberg (klicka på namnet om ni vill få ett ansikte till texten) och jag är en 23-årig kille som är rasied and born i de norrländska skogarna. Bor och lever dock numera i småländska Jönköping sedan hösten 2010. Kallar mig därför distanssupporter, både på gott och ont. 
 
Och precis som beskrivet i detta inlägg, så har jag startat denna blogg av den enkla anledning att jag helt enkelt brinner för GIF Sundsvall. Och detta är ingenting som har minskat efter min flytt söderut, utan snarare växit sig större. Försöker att följa laget via diverse sociala medier, men också tack vare olika kontakter inom både föreningen och spelartruppen. 
 
Var dock exempelvis på plats vid den sista matchen i Superettan säsongen 2011, när just Jönköping stod för motståndet på bortaplan. Ni vet den där matchen, där vi var piskade att vinna för att ta steget upp. Matchen slutade dock i förlust, men tack vare att Sebastian Bojassen på sista sparken i Hammarbys match mot Ängelholm, gjorde 0-1 till de grönvita söderkiserna, blev det ett avancemang till slut ändå! 
 
(bild: http://sp-photo.se)
 
Det var dock då, nu är nu. Lördag den 3 augusti får Stadsparkvallen här i Jönköping åter besök av Joel och Rogers gäng. Ska innan detta möte, försöka se någon mer bortamatch. Tänker exempelvis på den mot Värnamo nu i slutet av maj. Finns även möjligheter att åka och se den mot GAIS och några andra närliggande lag i serien. Kanske blir ett besök till Falkenberg? 
 
Och som lite kuriosa på sidan av allt detta, så har jag själv ett förflutet inom GIF Sundsvall. Ingenting du lär finna i någon historiebok eller dylikt. Men två matchtröjor här hemma i garderoben kan stärka detta påstående. Även några medaljer ifrån olika ungdomsturneringar runtom i landet. Blev dock aldrig mycket mer än en bänknötare, även om jag på senare dar, alltid skyllt på min återkommande meniskskada. 
 
I min spelarhistorik, finns även mycket som tyder på att jag som ung, var riktigt lössläppt och bytte förening om vartannat. Även om jag spenderade mestadels av mina år i just Giffarna. Men, för att bara nämna några kan vi rabbla upp lag som Sundsvall Ungdom och Kubikenborgs IF. Finns även ett provspel med IFK Sundsvall som ligger djupt under ytan och kipar efter luft. Väljer dock att inte gå in på min Korpensejour. 
 
Tyngst av all denna kuriosa, är väl att jag tillhört GIF Sundsvall under samma period som gamla rävarna Linus Hallenius och Robin Bergman. Men också Robert Lundström, som dock tillhör truppen i dagsläget. Vi 89:or (med undantag för Bergman) tillhör en fin generation. Vi kan också sparka in Kevin Walker, Marcus Danielsson och isländske Jón Guðni Fjóluson under samma kategori. 
 
 
Så, nu vet ni det. Ta in det, låt det sjunka djupt och sen är det fritt fram att fortsätta läsa bloggen eller surfa vidare. Vill i alla fall passa på att tacka alla som har hört av sig med både ris och ros, men också till er som valt att lägga en extra stund på att kommentera mina inlägg. Det är just sånt som gör det extra roligt att skriva! 
 
OBS! PS! Det finns inget som helst samband med mitt efternamn och mer kända Lennart, Leif och Emil Forsberg. Men som någon skrev på Patronforumet, så är det aldrig fel att dela det efternamnet i dessa sammanhang. Även om vi inte delar blodsband, så finns det ett gemensamt och brinnande intresse för föreningen. 
 
FORZA GIF!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Sport

Bloggparaden

RSS 2.0