Visa vem som bestämmer!

2013-05-23 @ 10:29:00
Det är med vemod och en känga av bitterhet som jag skriver detta inlägg. Saken är nämligen den, att jag faktiskt missar kvällens match. MISSAR. Kan ni förstå känslorna som rusar igenom min kropp? Lite som när man genomför "Irländsk julafton" och hela världen känns som ett Ecstasy-party. 
 
Men precis som för Stålmannen och alla andra superhjältar, måste man helt enkelt göra jobbet och sätta privata intressen åt sidan för en stund. Så ikväll befinner jag mig på IKEA, medan ni andra antingen gottar er på "NP-Arena" eller framför livestreamen (och likaså gratisstreamen) via Svenska Spel. 
 
Vad tror vi om matchen då? För motståndet står Ljungskile, som i dagsläget faktiskt placerat sig en plats ovanför oss i tabellen med två poängs försprång. Dags att kliva om? Ja, jag tror det. Har dock en erkänt dålig koll på motståndet, Allt jag egentligen vet, är att de hemmaslog Jönköping Södra med 1-0 i den senaste omgången. 
 
För vår egen del blev det som känt 0-0 mot Örgryte på Gamla Ullevi. Inför denna match är Stefan Ålander borta pga avstängning. In kliver istället, vad jag gissar, Jón Guðni Fjóluson. Hans andra match ifrån start för denna säsong. Fjóluson som mot Örebro fick starta på ytterbacksposition. Hur kommer det att gå idag? Svårt att säga. Av vad jag har hört, så har han dessvärre inte imponerat i sina matcher med u21-laget. Kanske vänder det ikväll? Jag hoppas det. 
 
Laget har inte släppt in en boll på 450 minuter. Och inte vill vi väl att det ska få ett plötsligt slut idag. Hemma mot Ljungskile. Nej, det här klarar vi. Hoppas på att övriga spelare, tänker exempelvis på Eklund, Larsson, Skúlason, äsch - hela laget, fortsätter med samma positiva inställning, form och jävlaranama. Ikväll ska det helt enkelt skördas tre poäng. Det är trotsallt vår arena, vårt gräs, vår publik. 
 
Trots att tidigare resultatsgissningar har gått käpprätt åt skogen, är jag fortfarande vinnaren av det prestigefyllda "Patrontipset" säsong 2010. Så idag, hemma mot Ljungskile, vinner GIF med 2-0. Mål? Sliper och Sliper. You can do it boy! 
 
Rolig notis i övrigt: Tidigare GIF-spelaren Nuri Mustafi nya klubbadress är (för er som inte vet) Ljungskile. Ge karln en varm applåd och sen är det bara att proppa dit honom! 
 
KOM IGEN NU SUNDSVALL!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Sport

Bloggparaden

RSS 2.0