Mellanmjölk

2013-05-19 @ 11:17:00
(bild: Aftonbladet.se)
 
Jaha. Det här var ju knappt en mellanmjölk värd att nämna.
 
Mitt tips om en stabil 1-3 vinst, slutade istället i en tråkig och rätt intetsägande 0-0 match. Chennoufi sköt i ribban, Sliper i stolpen, Eklund missade öppet mål, domaren missade en solklar handssituation å GIFs vägnar. Nej, även om anfallsspelet i matchen redan var obefintligt och stundtals riktigt slarvigt, så gjorde inte ovannämnda incidenter saken bättre.
 
Det jag dock fick rätt i mitt tips, var att Sundsvall skulle vara det spelförande laget. Och det tycker jag att vi var ifrån början till slut. Det blev mycket bollinnehav, men samtidigt skapade vi väldigt lite. Örgryte fick mest jaga boll och när de väl lyckades komma till avslut, stod antingen seriens i dagsläget bästa backlinje i vägen. Eller två meter Berglund och plockade bollar som en äpplepallande skolpojke. Det var liksom aldrig några svårigheter. Men det är också i matcher som dessa, dvs när vi spelar stabilt bakåt och har mycket boll, som vi också måste lyckas framåt och sätta bollen för vår egen del.
 
Tycker att man ska vara "helt okej" nöjd med en pinne. Men samtidigt ska vi kunna ta tre mot lag som Örgryte. Och inte behöver jag väl åter trycka på, hur pass viktigt det är att klubben knyter till sig en anfallare? Det behövs ett komplement till Eklund och det stavas inte Dibba. Tycker dock inte att man överlag ska klaga på lagets produktivitet. Det har trotsallt blivit 9 mål på de senaste fem matcherna (med denna inräknad). Så det bör väl ses som ett klart godkänt betyg. 
 
Nästa match spelas redan den 23 maj (torsdag nästa vecka) hemma mot Ljungskile. Ett Ljungskile som idag möter Jönköping Södra. Bör bli en vinst där. Om det nu inte råkar bli stenade dvs. Nej, skämta å sido, så har Ljungskile faktiskt bytt arena på sistone till Skarsjövallen i Uddevalla istället. Men hur som helst, så tror jag stenhårt på en vinst mot de grönvita på torsdag. Väntar dock med att uttala mig om resultat och dylikt till den matchen. 
 
En rolig notis. Igår tog Ängelholm emot Degerfors (2-2) på Ängelholms IP. Publiksiffran? 197. Det var mer folk på division 4-matchen mellan Assyriska och Mariebo här i Jönköping tidigare i veckan. 

Kommentarer
Postat av: Larra

Kul med en oberoende GIF-blogg, "keep up the good spirit". Ljungskile spelar kvar på samma plats, det är bara namnet MarkSTEN Arena som byggs till det gamla Skarsjövallen.

2013-05-19 @ 19:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Sport

Bloggparaden

RSS 2.0