Fortsätt simma!

2013-05-07 @ 20:56:43
Det var en god kamp, som Per Joar Hansen hade formulerat det. Den på förhand svåra bortamatchen mot Ängelholm, slutade med tre sköna poäng till vår favör. Och Johan Eklund, som tidigare fått smaka på en hel del kritik här i bloggen, stod för både sitt tredje och fjärde ligamål för säsongen. Hatten av till det, och en eloge för hans insats i matchen.
 
Sett ur mitt perspektiv, så gjorde han precis det han har värvats för att göra. Och då pratar jag inte enbart om att göra mål. Vi fick se en stor, tung och jobbig forward som vann luftdueller, höll i bollarna och som framförallt tog för sig och slet fram och tillbaka på planen. Precis så det ska vara! Jag gillar också hur han mer och mer, har börjat infinna sig på rätt plats vid rätt tillfälle. Hoppas nu bara att hans form fortsätter i samma positiva anda. 
 
Övrigt då? Det var väl inte den bästa matchen man skådat. Mycket slarv och sjabbel, men samtidigt genomförde laget en överlag klart godkänd insats, vilket resulterade i en vinst och tre poäng. Och i långa loppet, så är väl det vad som räknas? Även om man givetvis vill se ett fungerande spel. Så, om jag ska pressa fram någonting negativt, är det att vi behöver ta över mer boll och helt enkelt bygga upp ett mer stabilt och ihållande spel. Tycker fortfarande att många spelare gömmer sig och kliver in halvdant i dueller, vilket gör att vi många gånger åker på onödiga kontringar. 
 
Dock genomföra speciellt Ålander en stark insats. Detta tillsammans med ett väl utfört arbete tillsammans med mittbackskollega Danielsson. Skönt också att herr Berglund åter fick spika igen, vilket jag hoppas höjer hans självförtroende. Saknar dock fortfarande lite mer pondus ifrån hans sida. Känns lite som natt och dag, när man jämför det med vad Naurin levererade på planen. 
 
Men, sammanfattningsvis tycker jag att det såg bra ut. Och det är väl helt enkelt bara att jobba vidare på samma inbitna vis. Så kan vi nog utan problem klamra oss fast i toppen av tabellen. I nästa match väntar som känt Östersund på hemmaplan. Det första riktiga Norrlandsderbyt på väldigt länge. Och då vill jag inte ens räkna med matcherna mot Gefle. 
 
Kommer dock att återkomma med ett inlägg om detta några dagar innan match. Håll till godo! 
 

Kommentarer
Postat av: Sulan

Men varför så positiva ordalag det var ju precis som att möta Selånger klart överlägsna enda skillnaden var att Selånger hade bättre v-mitt back som stoppade det mesta..hee hee

2013-05-09 @ 00:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Sport

Bloggparaden

RSS 2.0