Ett lag i Norrland!

2013-05-11 @ 15:00:00
Tanken var ett storslaget inlägg proppat med filosofiska och djupt invävda analyser om dagens match. Men tänker inte trampa in i det träsket. Inte idag. Inte nu. Utan jag tänker istället nöja mig med att skrika ut till resten av världen hur otroligt peppad jag är inför denna match. Det är liksom så otroligt mycket känslor som cirkulerar i både huvud och kropp för tillfället. Men what the hell, lite tankar och åsikter kan ni väl få. 
 
För min del, som tyvärr inte kan se matchen på plats, blir det att köpa hem den via CSports och istället bekvämt luta sig tillbaka i soffan. Även om det oftast brukar sluta med att man går lös på både soffa och inredning likt en gorilla. Man vet liksom inte vart man ska ta vägen. Brukar oftast också bli att man sitter där som på nålar, svettig och skrikandes diverse glåpord. Domaren kan ju trots allt höra mig genom tv-rutan och alla de där milen upp till Sundsvall. 
 
Jag är i alla fall hoppfull inför dagens drabbning och hoppas innerligt på både tre poäng och en jävla människor som har masat sig till Norrporten Arena. Är det någon match den här säsong som folk med Sundsvall och fotboll i hjärtat ska och bör infinna sig på läktarplats, så är det utan tvekan idag. Även om jag gärna hade sett alla dessa människor på varje match, oavsett om det så är på ståplats, i en grön alternativt blå stol eller på någon annan valfri plats. Kom bara kom, alla är hjärtligt välkomna! 
 
Nu tvålar vi dit jämtarna och skickar dem till botten tillsammans med Storsjöodjuret. Och om vi får som vi vill, blir deras spel och framgångsaga, lika obefintlig som ovannämndes existens. Det är idag det gäller GIF - dags att bekänna färg och visa vem den Norrländska tronen tillhör. 
 
Slutresultatet? Hmm. Jag resonerar positivt och tror dessutom att det blir rätt målrikt och tippar därmed 3-2 till oss. Våra mål gör Eklund X2 (varför bryta ett mönster?) och Danielsson. 
 
KOMIGEN NU SUNDSVALL, FORZA!!
 
(bild: http://hackejonsson.blogspot.se)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Sport

Bloggparaden

RSS 2.0