En liten pratstund

2013-05-10 @ 19:12:00
Det vankas match. Men inte vilken match som helst. Östersund står för motståndet på Norrporten Arena, i det första riktiga norrlandsderbyt i den första riktiga tävlingsmatchen lagen emellan. Och vad passar då inte bättre än att mäta pulsen på en utav spelarna i den blåvita truppen? Jag valde därför att slå mig ner för en cyberkaffe med Robert Lundström för att höra hans tankar och funderingar om bland annat helgens match, framtiden och kärleken till Manchester United.
 
 
Hallå där Robban! Hur är läget med dig och killarna i laget så här dagarna innan match?
- Med mig är det bra och jag tillsammans med killarna är både fokuserade och laddade inför matchen mot Östersund på lördag. Känns också bra nu när vi kommer ifrån tre matcher med två segrar. Vi är på gång! 
 
Har du någon koll på Östersund som motståndare inför helgens derby er emellan?
- Det jag har hört är att dom är ett passningsskickligt lag med tekniska spelare som gillar att spela fotboll. Och sen känner man väl Alexis Mendiola sen tidigare, som tydligen gör riktigt bra i från sig.
 
(bild: www.op.se)
 
Det har inte ännu blivit någon match ifrån start denna säsongen. Du som tidigare varit mer eller mindre given på högerbacken, hur känns det?
För egen del hade de väl såklart kunnat varit bättre. Jag har som du säger inte startat någon match än, vilket inte är så kul. Men jag får fortsätta gnugga på träningarna och hoppas att jag får min chans.
 
Du som innan spelat både på mittfältet och som anfallare, är det någonting du kan tänka dig att göra igen, för att få spela. Eller är det som högerback du trivs bäst?
Absolut skulle jag kunna tänka mig att spela på en annan position också. Men jag föredrar helst att spela som ytterback (höger). Det är där jag trivs som bäst.
 
Hur ser du annars på framtiden? Du är nu inne på den femte säsongen i A-laget. Hur går tankarna kring detta och vart ser du dig själv gärna om några år?
Har alltid haft ambitioner att komma utanför Sverige. Och det har jag fortfarande. Som fotbollsspelare vill man alltid framåt, men i dagsläget har jag två år kvar på kontraktet och tar det som det kommer. Just nu spelar jag här och har full fokus på det! 
 
Finns det någon i laget som du tycker har imponerat än så länge?
- Tycker att Dennis Olsson har överraskat och tagit för sig väldigt bra. Speciellt med tanke på att han är född -94 och blivt inslängd som ordinarie direkt. Känns lovande. 
 
 
Ni blev en spelare kort i truppen nyligt när Fredrik Holster hastigt valde att lämna. Vad har du att säga om det? 
- Det enda jag kan säga om Holster är att det är en god vän och en riktigt duktig fotbollsspelare. Så det är väldigt synd att det blev som det blev. 
 
Sir Alex Ferguson lämnar Manchester United efter mer än 26 år i klubben. Hur känns det för ett passionerat "Red Devils"-fan som dig? 
- Overkligt, väldigt overkligt. Har svårt att se United utan Sir Alex vid rodret. Men jag hoppas innerligt att David Moyes kan göra ett bra jobb med världens bästa klubb!.
 

Om vi lämnar fotbollen för en stund, åtminstone på det verkliga planet - så har jag hört att det finns många FIFA-duktiga killar i laget. Men vem är egentligen bäst?
Vi genomförde faktiskt en FIFA-turnering rätt nyligt, där till slut Philip Olofsson stod som vinnare. Men skulle väl annars ranka både mig och exempelvis Dibba högt på den listan.
 
TV4's talangprogram Idol var idag på besök i Sundsvall för att leta musikaliska talanger. Och en fågel viskade i mitt öra, att några av dessa faktiskt infinner sig i laget. Vad kan du berätta om det?
- Vet inte ifall någon spelare har varit på plats i Stadshuset idag. Men jag skulle nästan kunna tipsa Idol-juryn om Kevin Walker, som har en begåvad sångröst. Skulle gärna själv sökt också, ifall jag inte hade haft fotbollen. Men mest som en rolig grej. 
 
Sist men inte minst, så tänkte jag be dig att tippa slutresultatet i morgondagens drabbning?
- För det första så hoppas jag på att få starta för första matchen den här säsongen. Och jag tror att slutresultatet blir 2-0 till oss, efter mål av mig och Simon Helg. 
 
(bild: www.sverigesradio.se)

Kommentarer
Postat av: Linkan

Kul med intervju.

Hoppas även jag att få se Lundström i elvan snart!

2013-05-10 @ 19:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Sport

Bloggparaden

RSS 2.0