En cyberkaffe, tack!

2013-05-17 @ 10:49:00
Efter en knackig inledning på säsongen, har nu GIF Sundsvall vänt på den negativa trenden, sopat förlusterna under mattan och istället både börjat vinna och klättra i tabellen. Av denna anledning valde jag att slå mig ner på en cyberkaffe tillsammans med kapten Ari Skúlason för att prata lite om laget, formen, framtiden och lite annat smått och gott! 
 
 
Tjena Ari! Läget? Det har blivit tre vinster och hela 9-0 i målskillnad på de fyra senaste matcherna. Hur känns det?
Tjenare Joakim! Det känns bra! Känns som vi är på rätt väg! Oavsett hur vi började så har vi inte slutat tro på oss själva! Vi tror på det sättet vi spelar och litar på varandra!
 
Det har hittills blivit två mål och ett assist ifrån dig. Hur känns formen?
Formen känns bra! Jag kände mig lite slö i början men nu känns det bara bättre och bättre!
 
Given vänsterback i det Isländska landslaget och given innermittfältare i GIF Sundsvall. På vilken position trivs du bäst?
Om jag skulle välja själv då skulle jag spela mittfältare, men klagar inte på min position i landslaget!
 
Det här blir den sjätte säsongen för dig i laget. Många lagkamrater har både kommit och gått genom åren. Inför i år har det anslutit spelare ifrån Umeå i norr till Belgien långt söderut. Vem tycker du har utmärkt sig bäst hittills och varför?
Det är en svår fråga. Alla som har kommit i år är duktiga spelare och vissa har inte fått den speltiden att visa upp vad de går för, men Adam (Chennoufi) har visat fina kvaliteter, även om jag tror att det kommer mycket mer från honom!
 
(bild: www.op.se)
 
För dig egen del är det ständigt rykten och olika klubbar på tapeten. Det blev ingen flytt till danska Randers, och nu ryktas det om att AIK tagit initiativet i jakten om din signatur. Vad har du att säga om det, du som sitter på ett utgående kontrakt?
Rykten är rykten, men jag gjorde en bra säsong ifjol och har haft en kurva som har gått uppåt sedan jag kom till GIF. Men spelare som har utgående kontrakt är alltid intressanta, så vi får se.
 
Kan du känna att du lockas av svenska klubbar, eller är ambitionen att komma utomlands direkt istället?
- Min ambition är att spela i så bra klubb/liga som möjligt och jag vill självklart utomlands, men jag stänger inte dörren för svenska klubbar. Det måste dock kännas bra för mig och min familj.

Vi supportrar undrar givetvis hur pass stor chans det är, ur din egen synvinkel, att du faktiskt spelar kvar med laget resten av säsongen?
Jag vet inte hur det kommer att bli, men klubben vet vad jag vill och jag tror att flesta supportrar vet det också. Men det är upp till klubben. Mitt kontrakt går ut i november och jag är GIF spelare tills då om ingenting ändras.
 
Finns det någon i dagens trupp som du kan se ta sig an din nuvarande roll och position, ifall du (när du lämnar) laget? Om ja, vem och varför?
Jag tror stenhårt på Maripuu! Han är en speciell spelare som ni kommer att gilla! Det är tråkigt att han inte få chansen, för att han förtjänar att visa upp sina kvaliteter! Varför? För att han vet vad fotboll är, en riktigt bra fotbollspelare helt enkelt!
 
 
Härnäst väntar en bortamatch mot Örgryte. Vad vet du om motståndarlaget? Har ni tränat på någonting särskilt inför matchen?
- Jag vet inte så mycket om Örgryte, men man vet aldrig med nykomling. Dom började bra i Svenska cupen, men sen har de blandat i serien, så det blir spännande match!
 
Hur tror du att det går i matchen?
- Jag tror det slutar 0-2 till oss. Vi fortsätter hålla tätt bakåt och kommer hem med 3 stabila poäng!
 
Vem/vilka gör mål?
- Jag tror att jag sätter dit ett och Johan Dalmås (Eklund) sätter det andra!
 
 

Kommentarer
Postat av: Linkan

Väldigt bra initiativ med en intervju, fortsätt så!

2013-05-17 @ 11:00:38
Postat av: Tore

Kul med intervju!

2013-05-17 @ 12:34:54
Postat av: mookie

Tack för bra intervju, kul läsning!

2013-05-17 @ 14:43:25
Postat av: Emil.

Tack för roliga intervjuer! Keep it up.

2013-05-20 @ 09:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Sport

Bloggparaden

RSS 2.0