Det närmar sig comeback

2013-05-18 @ 10:20:00
Efter månader av läkarbesök och rehab börjar det äntligen närma sig en comeback för Tommy Naurin. Den senaste matchen "Knogjärn" stod mellan stolparna, var hemma mot Häcken i den sista omgången av Allsvenskan förra säsongen. En match där han tyvärr fick kliva av pga känningar i sitt sedan tidigare strulande knä. Och idag, när Sundsvall ställs mot Örgryte, Naurins tidigare klubb, tycker jag att det passar alldeles utmärkt med en intervju. Som vanligt givetvis över en cyberkaffe. Vad annars?
 
 
Tja Tommy! Hur står det till? Och hur går det med ditt knä, börjar du se något ljus i tunneln?
- Tjenare! Jo, tack! Det börjar ljusna nu. Ska ner till Stockholm på examen (slutprov) den 4 juni och där efter får vi se om jag är spelduglig.
 
Inte en riktig fotbollsmatch på flera månader. Det måste kännas tungt?
Klart att det är tufft att inte spelat på ett tag, men jag var förmodligen i mitt bästa skick förra året efter min förra rehab, så jag har god tro.
 
Berglund har tagit över din plats mellan stolparna. Hur tycker du att han har skött det?
- Berglund har skött sig fint i min frånvaro och det är alltid konkurrens mellan stolparna varje år. Men jag tänker endast på att bli helt frisk innan jag går in i tankar om att spela.
 
När förväntas du kunna göra din första match för säsongen?
- Jag siktar på att vara fullt spelduglig till serien vänder.
 
Laget har ryckt upp sig på sistone och ligger i skrivande stund på femte plats i tabellen. Vad tycker du om spelet som killarna har presterat än så länge?
- Killarna känns som dom acklamatierat sig bra nu, tror det behövdes en liten väckarklocka för att få ut max av oss och där är vi nu.
 
Ni ställs på lördag mot din gamla klubb Örgryte. Hur tror du att det går?
- Vi är ett bättre lag än ÖIS, men här handlar det om hjärta. Örgryte spelar klassiskt och okomplicerat där deras djupledsspel är avgörande om dom ska ta poäng. Många unga och intressanta spelare som lever på inspiration. Får hoppas att vi kan trötta ut dom. Går vi båda på alla cylindrar så står vi som segrare.
 
Vem/vilka gör mål?
- Mackan Danielsson gör en balja.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Sport

Bloggparaden

RSS 2.0