Nu tar vi dom!

2013-06-23 @ 11:04:23
Brage, det blir Bra're! Idag är det match. Årets hittills största flopp i Superettan, Brage, står för motståndet. En klubb där både Robbin Sellin och Johan Eklund tidigare huserat, innan de kritade på för "Norrlandslaget". Men vad vet vi annars om detta Dalmasgäng? Inte överdrivet mycket. Conny Karlsson (tidigare guldtränare i Helsingborg) lämnade klubben tidigare i juni, även tyske Jan Tauer (vänsterback, tidigare Djurgårdenspelare) likaså. Men klubben har också fått behålla spelare som Dulee Johnson och Njugo Demba-Nyrén. Ett uttalande om dessa spelares kvalitéer uteblir dock. 
 
Nu sitter jag istället här, en dryg timme innan dagens pass på IKEA och laddar upp med en stor skål havregrynsgröt. Inser snabbt att jag missar kvällens drabbning, men tänker envist försöka följa den via livescore. Vad tror vi om matchen då? Sundsvall som senast åkte på 2-4 hemma mot Assyriska, måste antingen åter hoppa upp på hästen och hitta vinnarspåret. Eller så blir det ännu en tung förlust och inledningen på en svacka. Jag tror dock att grabbarna blivit tillräckligt taggade under veckan som gått, för att lyckas knipa tre poäng denna afton. 
 
Inför matchen är Robert Lundström avstängd pga diverse gula kort, samtidigt som Eric Larsson åter är tillbaka i spel, av samma tidigare anledning. Läst på Fotbollspuls, är att Daniel Sliper går in och ersätter Simon Helg på kanten. Men förutom detta, är det inte särskilt mycket nytt under solen. Allt jag vet är att jag på min nystartade Football Manager-save nyligt tog upp just Sundsvall till Allsvenskan efter första säsongen. Bäst i laget? Marcus Danielsson, Kevin Walker och.. Rade Prica! Har man ingen förkärlek till varken Dibba eller Eklund, får man ibland öppna plånboken. 
 
Det blev en stabil andra plats i tabellen, två poäng bakom Jörgen Petterssons Landskrona BoIS. Kevin Walker blev uttagen till landslaget, Fjóluson likaså. Skúlason däremot såldes till Ipswich för 7,5 miljoner. Pengar som sedan spenderades i bland annat Daniel Moberg-Karlsson (IFK Göteborg) och David Myrestam (Haugesund). På FM är allting möjligt. Bara man vill och kan. Nästan i alla fall. 
 
Nu har jag dock insett att man ibland måste inse verkligheten och ta det för vad det är. Och som bortasupporter, 80 mil hemifrån Norrporten Arena, kan man egentligen bara gilla läget och stötta på distans. Ikväll hoppas jag i alla fall att det blir tre poäng, ett kliv närmre Örebro och Falkenberg, men också ett besked på att GIF fortfarande kan vinna. Fram med lite jävlaranama och visa vart skåpet ska stå!
 
Slutresultatet? Jag tror på 1-3 till oss. Mål av Sliper, Sliper och Eklund. 
 
Let's goooo!! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Sport

Bloggparaden

RSS 2.0