Ett skott, ett mål, för Giffers!

2013-06-11 @ 18:30:53
Hektiska dagar har bjudit på mycket arbete och lite fritid. Här kommer dock lite plåster på såren. Under den gångna veckan hann jag nämligen med att ta en cyberkaffé med Johan Eklund. Vilket passar sig alldeles utmärkt så här en dryg timme innan matchstart borta mot Falkenberg.
 
 
Delad andra plats i skytteligan med 6 mål än så länge. Hur känns formen?
Formen känns bra, har fått vara skadefri och fått stort förtroende från tränarna så det finns inget att klaga på.
 
Laget går bra nu, ni skördar vinst efter vinst och ligger i dagsläget trea i tabellen bakom Örebro och nästkommande motståndare Falkenberg. Är du nöjd med hur ni har presterat än så länge?
Bortsett från de 2 första omgångarna är jag relativt nöjd med hur vi presterat, framförallt försvarsspelet över hela banan har varit grymt, offensivt finns det ytterligare en växel att lägga i. Men så länge vi vinner matcherna så spelar det egentligen ingen roll hur det ser ut. Framförallt jobbar vi hårt för varandra i 90 + tillägg varje match det ger/kommer ge resultat.
 
Det har varit mycket snack om att laget är i behov av en ny anfallare. Ett köp som aldrig blev av under den förra säsongen. Hur ser du på den frågan?
Vi har dom spelare vi har så att spekulera i spelare som inte finns här kan supportrarna och medierna göra men min grundinställning är att konkurrens är bra och bidrar till utveckling, samtidigt ska man inte undervärdera kontinuitet heller. Som det var förra året för min del att jag var in i laget ena veckan och ut i andra gynnade inte mitt spel och vad jag tycker inte lagets heller. Det är viktigt för mig att känna förtroende och att man får göra en mindre bra match utan att bli bortplockad, hur gärna man än vill så är det tufft att vara i toppslag varje match.
 
I nästa omgång möter ni som ovannämnt Falkenberg på bortaplan. Har ni tränat på något speciellt inför den matchen? Och hur känns chanserna att ta tre nya poäng?
- Vi har tränat på hur vi ska utnyttja deras svagheter på bästa sätt och förhoppningsvis lyckas vi med det på ett bra sätt. Chanserna till tre poäng känns goda även om Falkenberg är ett bra lag så går vi alltid för 3 poäng oavsett vilka vi möter.
 
Ni har snart avverkat halva säsongen av årets upplaga av Superettan. Om vi ska leka lite med tanken - vilka två lag tror du kniper direktplatsen upp till Allsvenskan och vem får kvala? Samt, vilka lag tror du får lämna för division 1?
Örebro och Sundsvall upp, GAIS får kvala medan Värnamo och Örgryte får lämna. 
 
Det har på tal om laget, sett friskt ut på många fötter denna säsong. Vem tycker du har utmärkt sig bäst? Och vem är den stora överraskning i dina ögon?
Om jag ska nämna någon får det bli Stefan Ålander som har sett riktigt vass ut. Den största positiva överraskningen tycker jag varit Dennis Olsson som har gått in och gjort det jättebra.
 
För din egel del har det som mest blivit 11 mål under en säsong i Superettan, detta med Brage 2010. Kommer du att slå det rekordet i år? Och, är det du som vinner skytteligan när sista omgången är spelad?
Får jag hålla mig hel och fortsätta träna bra så tror jag absolut att jag ska kunna slå det rekordet. Förhoppningsvis kan jag vara med där uppe och bråka hela året!
 
Matchen mot Falkenberg då, hur tror du att det går? Och vem / vilka gör mål?
Jag tror på seger med 2-0. Jag gör det ena och Eric Larsson lyckas tillslut träffa mål med ett av sina långskott som smiter in i bortre krysset.
 
Säger tack till Johan Eklund och passar på att önska honom och resten av killarna i laget lycka till, då dom klockan 19:00 ikväll sparkar igång den viktiga matchen på Falkenbergs IP, mot just Falkenberg. För min egen del, tror jag på 1-1 - mål av Skúlason. Och är du inte på plats, glöm inte att du kan följa matchen via CSports för endast 79:-. Gör som jag och heja fram laget till tre nya poäng! 
 
FORZA GIF!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Sport

Bloggparaden

RSS 2.0